Etiketter

, , , , , , , , , , ,

En kväll glömde vi lägga på locket över dotterns sandlåda. På natten regnade det… Det regnade dessutom ganska mycket. Jag önskar att jag hade spelat in hennes reaktion när hon kom ut dagen därpå och skulle leka med sina sandleksaker. Det var med de största ögonen, det gladaste leendet och det mest sprudlande skrattet som hon utbrast:

”Mamma! Ser du?!? Jag har en alldeles egen geggamojjalåda!!”

Tänk om jag hade vetat då att det var den sista varma sommardagen för i år...?
Hade jag njutit av den ännu mer då än vad jag redan gjorde?

Idag blev det i alla fall officiellt höst hemma hos oss. Det brukar bli det när jag känner att jag måste använda en tunn halsduk för första gången och jag dessutom tycker att det börjar bli kallt att gå utan strumpor i skorna.. Det hör kanske till åldern eller något, för tonåringarna på bussen i morse gick fortfarande i tunt linne, kortkort minikjol och flip-flop-tofflor. Jag gissar att det var något slags utdraget försök till att fortsätta hålla sommaren vid liv men jag tyckte bara att det såg kallt ut…

//Gammal & frusen Mia

