Etiketter

, , , , , , , , , , , , , ,

Idag sprang min man och min svåger Kistaloppet. En mils löpning genom Kista, Akalla och Tensta via Järvafältet. Min syster och jag var där med barnen för att heja fram dem. Jag missade Martin trots att han sprang mitt framför oss och klappade händerna… Så kan det gå. Men syrrans sambo Dan var så färgglad i sin oranga tröja från midnattsloppet, så honom gick det liksom inte att missa…

Glad och färgglad Dan!

Min yngsta systerdotter A sov sig igenom hela spektaklet.

Kusinerna E & E
En söt liten hejaklack försedd med vimpel och visselpipa

Efter loppet åkte syrran och jag in till stan för en tjejkväll de lux. Vi började med att äta middag på ”Kontoret Bar & Matsal” på Östermalm. En mysig liten pub/restaurang som tyvärr snabbt fylldes med matos från köket men som trots det får goda betyg för bra service och god mat.

Jag åt en himla god ”Kontorets macka”
med skivad & marinerad entrecôte, bearnaisesås & sallad, serverad med pommes frites.

Mätta och belåtna åkte vi sedan vidare till ett magasin i Frihamnen för kvällens roligheter. Min syster har den stora förmånen att känna en av deltagarna i årets upplaga av ”Körslaget”, så vi var inbjudna att supporta Lili & Susie med tillhörande Sollentunakör.

Vilken upplevelse!

Och vad svårt det kommer att bli för mig att rösta! De är ju så himla duktiga allihop! Klart att det var superroligt att sitta inbjuden och heja på superbästa Sollentunakören! Men så Putte liksom! Wow.. Och Bagge i mitt hjärta… Och Gladys kör var också helt fantastiska. Det blir svårt detta…

… och en mycket uppmärksam Dan var snabb med kameran och lyckades fotografera mig
när jag dök upp där i TV-rutan i några sekunder!

Det var en helt fantastiskt rolig upplevelse och väldigt mysigt att få göra något på tu man hand med min syster. Egentid när den är som bäst!

// Mia

