Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jag var inte helt förtjust i designen på min blogg trots allt. Den stora nackdelen med att blogga i WordPress tycker jag är att man låser sig till en viss design. Man väljer ett ”tema” för hela bloggen, som även styr var på sidan jag kan placera rubriker, gamla inlägg, taggar/etiketter osv. I det gamla temat låg allt sådant allra längst ner, under alla inlägg. Det gick inte att ändra på, så nu har jag bytt tema. Nu hittar man alla rubriker till vänster istället men jag var tvungen att offra min presentationsbild i sidhuvudet, eftersom detta tema inte tillåter en sådan.

Så ni får tala om vad ni tycker. Är det bättre eller sämre? Bloggen är kanske inte lika ”fin” men absolut mer lätthanterlig. Och bilder får ni ju ändå, så det kanske inte är nödvändigt i sidhuvudet?Hur som helst.. Igår och idag har vi vaknat upp till helt fantastiskt strålande höstdagar efter flera dagars konstant regnande. Idag är det första dagen utan feber på sex dygn för min del. Jag var hos doktorn i torsdags… och eftersom dottern började samma dag med lite feber och ”ont i pannan” så fick hon följa med. Framför allt med tanke på historiken med 41-graders-dagen en vecka tidigare. Och efter ett långdraget läkarbesök med provtagningar, väntan, stick i fingrarna och ännu mera väntan så fick vi diagnosen… Virus. På mig trivs det lite extra bra i bihålorna, vilket jag misstänkte. Därav den sprängande huvudvärken. Så medicineringen blev att fortsätta med Alvedon, Ipren och vila för oss båda två. Kortisonnäspray för min del och vanliga näsdroppar till E – som tydligen inte har utvecklat några bihålor än. Varje dag lär man sig något nytt.

Febern har som sagt envist hållt i sig, så vi har hållt oss hemma i viloläge med massor av barnfilmer, honungste, isglassar och kanelbullar. För i torsdags var det ju kanelbullens dag och världens bästa Ullis kikade förbi oss i sjukstugan med en påse nybakta bullar. Det är omtanke när den är som allra bäst för två febriga bullmonster!

I går eftermiddag gick vi ut i trädgården i en timme på eftermiddagen. E var pigg, fri från sin feber och visade tecken på svår uttråkning. Hon började till och med bli trött på att titta på Mumin som annars är storfavoriten just nu.

Vi insåg att vi hade fått höst i vår lilla trädgård..

E lekte bland löven och i sandlådan…

Sedan städade vi sandlådan, lade på locket och sa ”hej då, sov gott sandlådan” för nu tror vi att den kanske får vila till våren. Snart är det frost på nätterna och det blir svårgrävt i den tunga sanden.

Men idag är jag som sagt äntligen feberfri. Himlen är blå och solen skiner på vår färggranna höstvärld, så idag blir det ett besök i lekparken. E vill åka rutschkana och jag vill bara njuta av den friska luften. Jag älskar verkligen hösten!

// Mia

