Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Ikväll hade vi följande frågestund hemma;

E: ”Mamma, vad gör du?”
Jag: ”Jag städar åt kaninen.”
E: ”Varför städar du åt kaninen?”
Jag: ”För att han behöver få rent i buren..”
E: ”Varför behöver han få rent i buren?”
Jag: ”För att han har kissat i den…”
E: ”Varför har han kissat i buren?”
Jag: ”För att han var kissnödig….”
E: ”Varför är han kissnödig?”
Jag: ”För att han har druckit vatten…..”
E: ”Varför dricker han vatten, varför dricker han inte mjölk?”
Jag: ”För att kaniner inte dricker mjölk……”
E: ”Men han kanske vill ha saft?”
Jag: ”Nej han tycker inte om saft……”
E: ”Varför inte då?”

Eeh… Ja. Är det någon som vet varför kaniner inte tycker om saft så får den personen gärna höra av sig 😉

Tänk vad mycket som försiggår i det där lilla huvudet… Hela tiden. Varje dag ♥

Vår vardag går just nu ut på att besvara de tusen frågor som sprutar ut ur vår fundersamma lilla dotter, från morgon till kväll. Och hjälp vilket minne hon har! Hon kommer ihåg varje liten detalj vi har pratat om! Det är helt otroligt magiskt med den utveckling som vi just nu ser framför oss ♥

Hon har ju till och med ett helt eget läppbalsam nu! Med Lille Skutt på förstås…

// Mia

