Etiketter

, , , , , , , ,

Idag har min syster och jag varit på Chokladfestivalen som ägde rum på Nordiska Museet i Stockholm. En helt makalös upplevelse om man tycker om choklad. Eller lakrits. Jag är ju både chokladtokig och lakritsgalen, så för mig var det verkligen något alldeles extra. Provsmakning vid varenda utställare, ibland vare sig man ville eller inte. Men som nötallergiker är jag självklart väldigt noggrann med vad jag smakar på…

Hos Flickorna Kanold köpte jag en mjölkchokladtryffel med Hello Kitty på till E.

BildChokladtryffel i mängder!

 Praliner så långt ögat kunde se…

Mer tryffel och fler praliner!

En utställning av figurer gjorda av choklad. Snobben var ju jättefin!

Jag är saligt lycklig över att ha köpt hem den fantastiskt goda lakritstoffeen från Lakritsfabriken!

Det var helt galet mycket folk och jag är glad att jag inte hade E med mig bland alla människor… Eller bland alla högar av choklad som bara låg och väntade på att bli provsmakade överallt. Hon hade varit så lycklig! Och förmodligen haft väldigt ont i magen ikväll…

// Mia

