Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Så. Drygt två månaders bloggpaus är över. Jag är tillbaka nu. Jag ska ärligt erkänna att jag varit lite tveksam till om jag verkligen ska fortsätta blogga. Av flera anledningar som jag väljer att inte gå in på här… Men efter två månaders funderande så har jag ändå kommit fram till att jag vill fortsätta. Jag tycker ju om att skriva och jag har förstått att många av er tycker om det jag skriver, så jag gör det ju inte bara för min egen skull. Jag fick dessutom en extra skjuts i den här riktningen när en kollega slutade och frågade varför jag inte bloggar längre? Jag visste inte ens att han hade följt min blogg och att han dessutom uppskattade den. Han uppmuntrade mig ytterligare att fortsätta göra sådant som jag tycker är roligt…

Så här är jag nu. Jag brukar inte lova saker men jag kan lova er en sak; Jag kommer inte att skriva varje dag. Jag skriver så ofta jag hinner, orkar och tycker att det är roligt. För om jag inte tycker att det är roligt så blir det plötsligt ett ”måste”… och ”måsten” är som bekant lite farliga för en Mia som fortfarande försöker få det stora pusslet att gå ihop.

IMG_20130113_195958

En av pusselbitarna är på plats. Våga be om hjälp! Till och med en 3-åring kan kavla ut en bulldeg
medan du rör ihop fyllningen… Hon tycker dessutom att det är roligt!

Vad har hänt sedan vi hördes sist då? Massor… E har fyllt år, jag har fyllt år, det har varit jul, nyår, vi har ätit en massa goda middagar och träffat släkt, familj och goda vänner. Vi har upplevt nästan 30 minusgrader (i Stockholm!) och åkt en hel del pulka (läs: vi körde sönder den gamla så vi fick köpa en ny som gick ännu fortare). Jag har varit på konferens med jobbet, spelat Segwaypolo och ringt 112 när kollegan vridit axeln ur led. Vi har haft baciller och virusar som avlöst varann här hemma (jag var ett tag inne på om vi skulle flytta eftersom bacillerna måste bo i väggarna hemma hos oss.)

IMG_20130120_133153

Det är verkligen en energiboost för både huvud, själ, humör och hjärta
att vara ute en timme i snön med den här glädjesprutan!

På tal om flytt så har Martin flyttat till Västerås. Eller ja.. Inte han personligen förstås, det lät lite tokigt att min man skulle ha flyttat hemifrån. Hans företag har flyttat. Flygskolan som han driver och där han verkar som ”Chief Flight Instructor”. Snygg titel. Jag vill inte ha den. Jag skulle inte trivas som flyglärare. Tänk att jag efter 16 år tillsammans med en pilot fortfarande är flygrädd!

Lilla fröken E säger i alla fall så här om någon frågar henne vad hennes mamma & pappa jobbar med: ”Pappa flyger flygplan, mamma åker buss och tåg och tunnelbana”. Ja.. Jo. Det låter åtminstone roligare än att ”Mamma sitter vid ett skrivbord hela dagen, pratar i telefon och knappar på sin dator”. Jag får nog ta med henne till kontoret någon dag så att hon får se vad jag gör egentligen. Hon kan ju få beställa en bil eller nåt annat skoj.

IMG_20130120_180008

Alltid livar det väl upp någon med lite fnittrigt spex vid lunchbordet?

Pippi visas fortfarande allt som oftast på TV’n hemma och jag har på senare tid börjat reflektera över hur mycket klokt hon egentligen säger. Det är inte bara bus, knasigheter, galna upptåg och ren idioti i att åka nedför ett vattenfall i en trätunna. Hon säger en hel del som är värt att tänka på också. Ibland önskar jag att jag var lite mer som Pippi.

Pippis attityd
Kram
Mia

