Etiketter

, , , , , , , ,

Jag kommer att vara lycklig i hjärtat i resten av mitt liv pga den här söta lilla lappen… Den satt på insidan av min ytterdörr när jag skulle gå till jobbet igår morse ♥ Notera att han har rivit ut ett blad ur fröken E’s lilla ”Doc McStuffins” noteringsblock och det gör bara lappen ännu mer fantastiskt söt och romantisk ♥imageFolk frågar mig:
”Hur vet du så säkert att han är din själsfrände?
Hur kan det kännas så rätt, så riktigt och så äkta?
Vad är det som gör att du känner så?”

Jag har trevat mig fram bland orden för att hitta en förklaring några gånger nu och det har väl slutat ungefär så här varje gång;

En själsfrände är inte den person som bara får dig att vara glad och lycklig 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Då har du snarare hittat någon som alltid gör allt för att inte behöva se dig ledsen eller på något sätt såra dig. Och en vän eller hjärtevän som ständigt jagar bort din ledsamhet och inte låter dig känna allt, är inte en själsfrände. Din själsfrände är den som får dig att känna absolut mest. Av alla känslor. Hela tiden…

Min älskling har sett och uppmärksammat mina brända kanter, mina ärr och mina sår som ännu inte är läkta. Men han dömer dem inte. Han överskuggar mina gamla smärtor & plågor med tröst, stöd och uppmuntran. Han ser min stress och min oro och visar förståelse utan att klandra eller kritisera. Han får mig att känna mig levande och omtyckt för den jag är. Han har sett alla mina goda och mina mindre goda sidor och vill fortfarande vara tillsammans med mig. Han får mig att bli den bästa versionen av mig själv när jag är som bäst och han tillrättavisar den sämsta versionen av mig när jag är som sämst – men han gör det med kärlek, utan att förebrå. Han är galen och älskvärd och han ger mig hopp om framtiden. Han säger att jag är vacker och söt när jag känner mig som minst attraktiv. Han intygar min oskuld när jag känner mig skyldig och ångerfull. Han reparerar mig när jag är trasig. Det är en personkemi så kraftig att hela jag längtar efter honom när jag inte träffar honom. Jag känner mig hemma i hans armar och trygg i hans famn. Vi är dessutom ”vi” utan att det blir på bekostnad av varken hans eller min självständighet. Han har fått mig att börja leva. Som om jag varit en larv instängd i en kokong… Han drog ut mig därifrån och visade mig att jag är en fjäril, redo att utforska världen.

Men.. det som gör mig mest säker på att han är ”den rätte” – och detta är det viktigaste jag säger – är att jag aldrig tänker be om ursäkt för min intuition. Min hjärna kan spela mig spratt, mitt hjärta kan göra mig blind men min intuition – min magkänsla – har hittills alltid varit rätt.

Och du… Älskade finaste du. Om du kunde se dig själv genom mina ögon så skulle du aldrig nånsin mer behöva tvivla på dig själv ♥
Jag älskar dig också ♥
Hela fantastiska underbara du.
Även de delar som du är så övertygad om att ingen kan älska dig för.
Och den lilla lappen kommer jag att ha med mig vart jag än går.
För resten av livet!

image
♥ puss med crazy Mia eyes ♥

 

