Etiketter

, , , , , , ,

Promenaderna hem efter att ha lämnat fröken E i skolan på mornarna ger mig tid till både reflektion och eftertanke. Ibland blir det en rensning av hjärnan, andra gånger byggs det snarare på i tankefabriken. I morse kretsade tankarna kring tid. Jag har en tendens till att ofrivilligt bjuda in hjärnspöken och detta är ett ständigt återkommande gästspöke den senaste tiden… Tid.

Som ekonom jobbar jag ständigt med deadlines men ingen av dem har någonsin varit så viktig som den deadline som skedde för åtta veckor sedan. För idag har det gått åtta veckor – snart på minuten – sedan lille V’s liv hängde på en skör tråd. Eller snarare på en navelsträng runt halsen. En navelsträng som klipptes av inne i min mage och som gjorde att tiden plötsligt var viktigare än aldrig förr.

Så här i efterhand är det lätt att fastna i ”tänk om”-tankar… För tänk om jag inte hade lyckats krysta ut honom i rätt tid? Tänk om vårt fantastiska förlossningsteam inte hade fått igång hans andning i rätt tid när han kom ut alldeles liten, skrynklig, grå och livlös? Tänk om Fröken E aldrig hade fått träffa det syskon, den lillebror, som hon hade längtat efter i så många månader? #långtid … för tänk om… Usch, hemska tanke… TÄNK om vi hade fått säga hej då till honom innan vi ens fått säga hej? Tid. Tänk att tiden är så jäkla viktig hela tiden.

Just i morse lyckades jag iallafall jaga bort alla hjärnspöken och vända dem till något positivt. Jag är ju så obeskrivligt glad över att jag lyckades med mitt livs hittills viktigaste deadline. Jag är så tacksam över att jag har två fina, friska barn och jag är fantastiskt lycklig över att få dela min tid och mitt liv med dem och med min sambo.

Idag ska jag spendera min tid till att hämta fröken E tidigt (som vanligt de veckor hon är hos oss) och jag ska ägna eftermiddagen till att hjälpa henne att köpa nya byxor, eftersom TIDEN har gjort att alla hennes kläder har krympt i garderoben… Sedan ska jag ägna en timme av mitt liv till att vänta utanför en stängd dörr till en danslokal, då hon ska få spendera SIN tid till något som HON tycker är roligt. Showdans.

img_20170220_110424_849

#tid #reflektion #hjärnspöken #eftertanke #frökenE #LilleV #åttaveckor #livet #mamma

